voiaje-personalizate-thumb-wide
Voiaje Personalizate

„Muzica este timp sonor”, spunea Emil Cioran. Ce poate fi mai vienez decât un concert pentru muzică de cameră scris de ...

read more

arta-a-cultura-thumb-wide
Artă & Cultură

Poţi merge către un loc pentru că vrei să-l „bifezi”, să te lauzi pentru deschiderea de orizont pe care, teoretic...

read more

destinatii-unice-thumb-wide
Destinaţii Unice

Dacă te-ai pierdut de însuţi, dacă ceea ce faci e mai departe de dorinţele tale intime ca niciodată... dacă oraşul...

read more

plecari-garantate-thumb-wide
Plecări Garantate

Dacă te-ai pierdut de însuţi, dacă ceea ce faci e mai departe de dorinţele tale intime ca niciodată... dacă oraşul...

read more

Mesaj

Eroare
  • Permission denied to: /var/www/vhosts/www.atlantic.ro/cache/preview/22b56ee2d08f63034b8bbef6e68b796e.jpg

Permission denied to: /var/www/vhosts/www.atlantic.ro/cache/preview/22b56ee2d08f63034b8bbef6e68b796e.jpg{gallery}tururi/destinatii-unice/afganistan/{/gallery}

Descriere

Cristian Lascu, redactor-şef al revistei National Geographic România vă invită la

Afghanistan, miracolul necunoscut.Ascensiune prin mirajele Pamirului.


Şiruri nesfârşite de munţi de o asprime lunară, creste de argint, versanţi brăzdaţi de ogaşe şi canioane aride. Un tărâm mineral, aparent fără viaţă. Dar
drumul coboară, peisajul se schimbă, apar şi văi largi, cu râuri iuţi, limpezi.

Prin trecători se strecoară potecile păstorilor, ale nomazilor, ale caravanelor şi turmelor. Sunt locuri unde istoria pare de mult oprită în loc.

Ca pretutindeni, culturile muntenilor sunt unele dintre cele mai conservatoare. Dar din loc în loc, în acest deşert de piatră convoiul nostru motorizat 4x4 răzbeşte în
câte o oază urbană. Cu şcoală, cu poştă, cu bazar, spital, cu magazine.

Cum vom respira aerul rarerefiat al munţilor la peste 4000 m...? Cum ne vom înţelege cu acei munteni, aparent asemănători între ei, dar, din cauza barierele de relief,
separaţi în tot atâtea microculturi, cu obiceiurile şi tradiţiile lor...? Cât de mult a ajuns aici metastaza globalizării....? Ce vom face când poate vom găsi drumul barat de o avalanşă...? Cum va primi stomacul nostru mâncările şi băuturile tradiţionale asiatice...? Ce vom găsi prin bazare..? Cum vom fotografia mai bine peisajul acela tăiat în bronz, cu lumina lui extraterestră...?

Sunt întrebări la care la care nu vă pot da răspunsul detaliat, aşa cum de obicei se poate găsi într-un ghid despre meleaguri bine bătute. Dar vreau să merg acolo să
aflu, să descopăr, să explorez. şi mă bucur dacă vom face împreună echipă.

O călătorie de 18 zile pare foarte lungă pentru un turneu european sau chiar american, dar iată este doar o clipă pentru cetatea de piatră a Asiei Centrale.

Şi, cu riscul de a vă dezamăgi, voi face o precizare necesară. Afghanistanul e un cuvânt ce poate trezi fiori în inima celui care se gândeşte la războaie şi terorism.
Ştiri despre lupte şi insugenţi… Vin cam de-acolo.

Ceva vreme în urmă, un operator de turism îmi povestea cu năduf că timp de mulţi ani turiştii americani erau descurajaţi să viziteze România pentru că în
fostul spaţiu iugoslav erau timpuri tulburi. Pentru unii dintre ei Voroneţul se vedea... cam pe-acolo...

Nu, nu vom face un turism kamikadze, lăsaţi-vă vesta anti-glonţ şi kalaşnicovul acasă. Căci Afghanistanul de nord-est, capătul lungii noastre călătorii, se
află mai departe de zonele de conflict decât era Delta Dunării de Belgrad.



Itinerariu

Click pe hartă pentru mărire -> afghanistan harta mica

Ziua 1: Ajungem în capitala Kârgâzstanului, Bişkek.

Zburăm spre Bişkek unde vom ajunge în timpul nopţii şi vom fi transferaţi la hotel.

 

Ziua 2: Bişkek.

Prea multe poate nu aţi auzit despre el, dar e un oraş cu un milion de locuitori şi câteva statui cu Lenin. Oraşul a purtat până în 1991 numele Frunze.

 

Ziua 3: Cale lungă, 650 km de urcuş.

Tragem mai mult aer în piept, căci ajungem la trecătoarea Tuz-Ashuu, la 3700 m. La capătul călătoriei ne aşteaptă oraşul Oş, capitala de sud a Kârgâzstanului, situat pe Valea Fergana. Un oraş cu personalitate, întemeiat cu 3000 de ani în urmă. Cândva era un punct nodal în Drumul Mătăsii. Acum e un pitoresc oraş multietnic, unde trăiesc kârgâzi, uzbeci, tajici, ruşi.

 

Ziua 4: Ne aşteaptă alţi 280 km, până la tabăra de bază a Vârfului Lenin. Trecem prin trecătoarea Taldik, aflată la 3690 m. Ne vom petrece noaptea în corturile taberei de unde pornesc expediţiile alpine spre Vârful Lenin (7134 m).

 

Ziua 5: Lăsăm maşina şi urcăm până în pasul Puteşestvenikov, la 4200 m. Ne acomodăm treptat cu aerul mai rarefiat, organismul produce globule roşii suplimentare. Aparatele foto-video gâfâie şi ele. Noaptea la cort.

 

Ziua 6: Pornim spre lacul Kara Kul unde ajungem după 160 km, trecând prin pasul Kyzil, la 4280 m altitudine şi localitatea Bordoba, de la graniţa dintre Kârgâzia şi Tadjikistan. Lacul Kara Kul, adânc de peste 200 m este unul dintre cele mai neobişnuite de pe glob, căci s-a format în urma unui Armaghedon, un impact meteroritic care a generat o depresiune de cca 40 km în diametru. Vom înnopta la cort sau la o casă de oaspeţi.

 

Ziua 7: Călătorim la Murgab, numai vreo 130 km, dar atingem o cotă şi mai înaltă în Şaua Ak-Baytal, de 4655 m. Ne aflăm în continuare pe Autostrda Pamir, a doua ca înălţime Şosea alpină din lume. Termenul de autostradă nu trebuie luat ad litteram, căci lavinele de primăvară, avalanşele, eroziunea, cutremurele urmate de alunecări de teren au grijă ca drumul să nu devină prea monoton. Vom dormi în cort sau într-o cabană.

 

Ziua 8: O nouă etapă, de 220 km, până în satul Langar. Am trecut până aici printr-o altă trecătoare înaltă de 4350 m.

 

Ziua 9: Din Langar avem doar 110 km până la Işkaşim, oraş situat în Coridorul Wakhan. Coridorul Wakhan este o vastă depresiune, la răscucea dintre mari munţi şi mari imperii. El face o legătură între Afghanistan la vest şi China spre est, separând Tadjikistanul la nord de Pakistan spre sud. A fost un segment important al Drumului Mătăsii, iar acum este cea mai paşnică zonă din Afghanistan, căci din 1987 încoace nu a cunoscut războiul.

Zona este fieful preferat al leopardului de zăpădă.

Vom dormi pe frontiera tadjikă.

 

Ziua 10: În Işkaşim avem o zi întreagă pentru plimbări, bazar şi formalităţi şi vom înnopta într-un han.

 

Ziua 11: Plecare cu noaptea-n cap spre localitatea Şarhad. Dacă nu avem peripeţii cu starea drumului ajungem până seara, şi vom dormi la şcoală sau într-un han simpatic. S-ar putea să facem şi nişte băi termale. Un bucătar se va ocupa apoi de noi.

 

Ziua 12: Drumeţie către pasul Boroghil, aflat la 3800 m altitudine. În traseu peisaje magnifice şi întâlniri cu sate locuite de wakhi şi kârgâzi prietenoşi şi pitoreşti.

 

Ziua 13: Alte ture din Sarhad, pentru completarea colecţiei de imagini şi întâlniri cu localnicii.

 

Ziua 14: Pornim domol înapoi, către Qualae Panj. La Şeulh tragem o baie termală înainte de culcare.

 

Ziua 15: Plecăm devreme către graniţa tadjikă. După Işkaşim ne îndreptăm spre Khorog, unde dăm o raită în jur, apoi după alţi 100 km ajungem în satul Ruşan. Dormim la o cabană.

 

Ziua 16: Ne îndreptăm spre Komsomolabad, unde ajungem după parcurgerea a 200 km, prin trecătoarea Haburabot, de 3300 m.

 

Ziua 17: Pornim spre Duşanbe, capitala tadjikă, oraş cu peste o jumătate de milion de locuitori. Înoptăm la hotel.

 

Ziua 18: Dis de dimineaţă vom decola spre casă.

Grup Lider

Cristi
Cristian
Lascu

omul de deasupra şi de dedesubtul pământului.

 

A reuşit să combine activitatea ştiinţică cu aventura explorării şi bucuria de a contrempla chipurile naturii, ale lumii noastre atât de diverse, deseori prin obiectivul camerei foto sau video.

Speolog norocos, a descoperit câteva peşteri remarcabile. L-a consacrat mai ales descoperirea faimoasei peşteri Movile din Dobrogea, primul ecosistem subteran din lume care nu depinde de energia solară. Practicarea scufundărilor i-a deschis lacătul unor sifoane ce ascund adevărate palate subpământene şi vestigii preistorice. A colindat Vestul Sălbatic american, carstul Apeninilor, s-a scufundat printre recifii Atlanticului şi ale Mării Roşii, în apele Corsicii, Maltei, Oceanului Indian, în peşterile scufundate ale Bermudelor...

Dar cel mai bine vorbesc realizările de palmares, premii, publicaţii, filme, cum sunt:

Premiul Academiei Române, titlul de cel mai bun fotograf de peşteri acordat în SUA, 9 cărţi şi albume, colaborări cu BBC, Jaques Yves Cousteau, Discovery, Channel 4, televiziunea germană, etc la realizarea a 8 filme, Premiul I Cel mai bun documentar ştiinţific la festivalul internaţional din La Coruna, Spania, Premiul Rhone Pulenque pentru Protecţia Mediului,Premiul Ford pentru protecţia mediului, arată o activitate multilaterală şi performantă. A publicat numeroase articole în reviste de turism şi mai multe ghiduri, inclusiv un ghid al turismului de aventură şi un altul al speoturismului.

Iată trofee şi realizări ale ultimilor ani: 2005 Premiul Omul Mării Negre, oferit la Istanbul de Global Environmental Fund, 2006 serialul pe Realitatea TV de 9 episoade Expediţii cu Cristian lascu, 2007, Premiul UNESCO Cel mai bun jurnalist de ştiinţă, 2007 Premiul de Excelenţă în Ştiinţă al fundaţiilor Flacăra, 2008, Premiul Asociaţiei Profesioniştilor de Televiziune pentru cea mai bună imagine video la documentar, 2009 coordonarea albumului Munţii Apuseni.

Cazare şi Servicii

Hoteluri

Pe parcursul acestui traseu vom avea asigurată cazarea în case de oaspeţi, case tradiţionale, tabere şi vom alege cele mai bune servicii disponibile. Vom fi însoţiţi pe tot traseul de şoferi, bucătari (ce ne vor pregăti în fiecare zi mâncare proaspătă) şi vom avea apă îmbuteliată.

 

Mese

-16 mic dejunuri
-16 prânzuri
-16 cine


Vizite

 

Tur de oraş Biskek: Piaţa Aa Too, Statuia lui Lenin, Piaţa Osh

Trecătoarea Tuz Ashuu (3700 m), Oraşul Osh, Valea Fergana, TrecătoareaTaldik (3690 m), Vârful Lenin, Pasul Putesestvenikov (4200 m), Pasul Kyzil (4280 m), Lacul Kara Kul, Localităţile: Bordoba, Murgab, Langar, Iskasim, Sarhad, Şaua Ak Baythal (4655 m), Coridorul Wakhan, Pasul Boroghil (3800 m), Localitatea Komsomolabad, Oraşul Duşanbe

 

Transport

- zbor Bucureşti-Bishkek

Pe parcursul excursiei vom avea la dispoziţie, exceptând zilele de trekking, vehicule 4x4, jeep-uri, autocare confortabile (în funcţie de drum)

- zbor Duşanbe-Bucureşti

Broşură

Broşuri:

coperta

Descarcă broşura pdficon_large

Lectură recomandată:



parcursul